Gra edukacyjna dla dzieci marki The Purple Cow - Spin Story
W grę Spin Story może grać jedna lub kilka osób.
Zasady gry Spin Story
Pojedynczy gracz:
Zakręć pierwszym bączkiem o nazwie „Location” (Miejsce), aby dowiedzieć się, gdzie zaczyna się Twoja historia. Zakręć kolejnym „Heroes”, aby odsłonić swojego (Bohatera). Kręć następnie „Arms”(Broń), „Animals” (Zwierzęta) i „Magic”(Magia) – wszystko to będzie Ci potrzebne w Twoich zadaniach. Jak w każdej przygodzie napotkasz na przeszkody. Zakręć kolejnym bączkiem, aby spotkać swojego „Enemies” (Wroga) i kręć, aby dowiedzieć się jakie „Elements” (Przeszkody) staną na Twojej drodze.
Teraz, po wykręceniu siedmiu bączków, ustaw je w jednym rzędzie. Szkielet Twojej historii jest gotowy. Nadszedł czas, aby uruchomić wyobraźnię i odnaleźć Twoją historię. Nie spiesz się i idź ścieżką swojego bohatera. Jeśli jesteś już gotowy, po prostu rozpocznij opowiadanie. Nie ma limitu czasowego.
Wielu graczy:
Wybierz kolejność graczy i usiądźcie według tej kolejności. Zadecydujcie, kto zaczyna. Zakręćcie wszystkimi siedmioma bączkami równocześnie. Kiedy wszystkie się zatrzymają, ustawcie je w jednym rzędzie. Szkielet Twojej grupy jest gotowy. Nadszedł czas, aby uruchomić wyobraźnię i odnaleźć Twoją historię. Nie spieszcie się i idźcie ścieżką swojego Bohatera. Jeśli jesteście już gotowi, po prostu rozpocznijcie. Przekręćcie klepsydrę i niech pierwszy gracz zaczyna. Jeśli zegar się zatrzyma, drugi gracz zaczyna swoją historię w miejscu, gdzie pierwszy skończył. Tak gra toczy się do momentu, aż wszyscy gracze zakończą swoją część.
Jeśli gracie w 2-3 osoby, możecie ustalić liczbę rund, które każdy z graczy zagra.
Opcja zaawansowana (1): Pozwólcie rozpocząć grę pierwszemu graczowi z jednym bączkiem „Location”(Miejsce). Po pierwszej rundzie, każdy gracz będzie kręcił bączkiem, wybranym losowo z pudełka (bez podglądania).
Opcja zaawansowana (2): zaproś do gry 3 Bohaterów „Heroes” (dwa dodatkowe obroty), aby dołączyli do Twojej historii. Ale do każdego dodatkowo zaproszonego Bohatera, musi dołączyć również Wróg „Enemies”.
Wskazówki do opowiadania historii:
- Czas – kiedy dzieje się Twoja historia – w przeszłości, teraz czy w przyszłości ?
- Każda postać czy przedmiot są unikatowe - nie spiesz się z opisywaniem ich - skąd one się wzięły? Jakie są ich umiejętności? Prędkość, nadprzyrodzona moc, umiejętności przewodnie, jak stare są? Wszystko to powoduje że postacie i przedmioty ożywają i sprawiają, że historia staje się znacząca i interesująca.
- Dobrze się przygotuj. Nie skacz po swojej historii. Poświęć przynajmniej minutę, aby zastanowić się nad wątkiem – szczególnie nad tym, jak to się zaczęło.
- Używaj mocnego i przekonującego głosu. Kieruj swój głos w stronę słuchaczy i utrzymuj kontakt wzrokowy. Unikaj zacinania się. Usiądź lub wstań, ale zawsze miej twarz skierowaną do słuchaczy. Nie trzymaj rąk w kieszeni, ani nie przeskakuj z nogi na nogę. Opowiadanie historii jest magiczne, więc utrzymaj osobistą więź ze swoimi słuchaczami. Mów prosto do nich, a nie koło nich. Jeśli ktoś nie słucha, skup się na tych, którzy Cię słuchają.
- Zakończenie musi być jasne, tak aby słuchacze wiedzieli, że historia zakończyła się, bez informowania ich o tym. Można to osiągnąć poprzez zwolnienie i dodanie kończącego zdania. Przykładowo wiele historii kończy się słowami „…żyli długo i szczęśliwie” czy „…i już więcej się nie widzieli”.
Porady:
- Możesz używać mimiki twarzy, gestów i odpowiedniej postury ciała.
- Twórz ryzyka. Ryzyka są ważne przy opowiadaniu historii. Na czym stoi Twój bohater, wygra czy przegra ? Czemu historia jest ważna dla Twojego bohatera.
- Kiedy dwie postacie rozmawiają. Użyj triku zwanego „spojrzenie krzyżowe” – niech każda twarz patrzy na siebie pod kątem 45 stopni.
- Nie spiesz się. Musisz mówić na tyle wolno aby słuchacze łatwo przyswajali sobie Twoją historię. Ale nie za wolno, aby nie tracili koncentracji na niej.
- Zmieniaj ton i wysokość głosu. Używaj ciszy. Pamiętaj, zmiany przyciągają atencję widzów.
- Używaj gestów, ale tylko takich, które pomogą Twojej historii. Używaj ich do ekspresji akcji. Rób to z rozmachem, np. Pokazuj, jak Twój wróg spada po przyjęciu ciosu strzałą od Elfa. Gesty powodują, ze wszystkie oczy są na Ciebie skierowane.
- Ucz się od najlepszych opowiadaczy historii. Ucz się technik opowiadania historii i całej magii z tym związanej.
Dla Rodziców:
Jung, uznany psycholog, twierdził, że spontaniczne opowiadanie wywołuje podświadome treści, które przypominają jakość snu. Ta zabawa uruchamia wyobraźnię, która w dzisiejszych czasach często jest blokowana poprzez TV, gry komputerowe i telefony komórkowe. Widzimy same zalety opowiadania historii – po pierwsze jest to bardzo zabawne, pozwala rozwinąć umiejętności komunikacyjne. Psychologowie argumentują, że opowiadanie historii poprawia umiejętności mowy i związane z tym frustracje oraz uwalniania napięcie.
Cechy gry Spin Story The Purple Cow:
- wiek: 6 lat +
- dla 1 lub kilku graczy
- ćwiczy zdolność opowiadania historii
- rozwija wyobraźnię i kreatywność
Product Name | Gra edukacyjna The Purple Cow - Spin Story |
---|---|
SKU | 1000008047 |
Wysyłka | 24 h |
Marka | THE PURPLE COW |
Promocja | Nie |
Bestseller | Nie |
Nowość | Nie |